marți, 4 mai 2010

DESPRE PRIETENIE I


Prima parte-COPILARIE
Cand eram mica,imi doream sa fiu mare...Uneori imi lipsesc enorm momentele cand aveam doar cativa anisori.Perioada copilăriei a fost poate cea mai frumoasă dintre cele trăite până acum.Traiam parca intr-un bol de sticla si nici un rau nu ne putea atinge,iar tot ce faceam era sa ma joc cu prietenele mele cele dragi.O perioadă pe care o numesc adeseori “de-a v-aţi ascunselea”. De ce? Pentru că aşa se numeşte şi jocul mai mereu prezent în zburdălniciile noastre.
Sau alte jocuri care ne-au facut copilaria f frumoasa "baba Oarba,Flori Fete sau Baieti, Elasticul,Sotronul, Coarda, Prinselea, Lapte- Acru( sau gros-nu mai stiu exact :))),Nu te supara Frate,Monopoly,Remi..... s.a.m.d
Prietenele mele din copilarie care au ramas in sufletul meu pana in ziua de azi : Lavinia,Raluca,Andreea,Rovena,Mirela,Elena,Alexandra,Mirelus,Laura,Amalia(bucuresti),Criss(bucuresti),cu aceste fete am crescut si impreuna cu ele am facut copilaria sa se transforme in ceva ce nu vom uita niciodata,ce vom pastra mereu in suflet,indiferent daca suntem la capatul celalalt al lumii. Imi amintesc cu cea mai mare placere cand ne jucam cu papusile,cand faceam ttotul pentru papusile noastre sa le construim o casa si sa le facem tinute cat mai spectaculoase.Imi amintesc cu cea mai mare placere cand mama pleca la munca si imi chemam prietenele ,facand parada modei,imbracate cu rochiile elegante si pantofii cu toc cui ai mamei mele sau cand aduceam fiecare aproape toata mancarea din casa jucandu-ne "de-a familia" gen ( eu intotdeauna mama lor ...iar ele feetele mele ),ma dedicam cu suflet sa le hranesc,mancam impreuna si dormeam cum puteam :))))
Îmi amintesc cu mare plăcere cum ne strângeam în seri calde de vară, câteva zeci de copii din tot cartierul şi ne jucam până când se auzeau din toate colţurile, voci îngrijorate ce ne chemau în casă. Era cumplit cand ne desparteam...era atat de frumos...
Trecand peste o anumita etapa am inceput sa ne dezvoltam si deja aveam pretendenti,se intampla sa avem doar "unul" pe care sa ne certam,sa fim geloase una pe alta...care castiga prima :))) ...un exemplu Mircea(arges) -lupta intre mine,raluca,lavinia...cine a castigat oare?:)))))))))) ne distram f tare,eram intotdeauna pline de viata!!! Tin minte prima mea "bataie" cu raluca ,eram mici...
de atunci o consider o vipera :))) are un mod f ciudat de a se bate,sa va spun...
Era un motiv f copilaresc si ea s-a incordat ,s-a uitat urat la mine si si-a infipt unghiile in mainile mele de copil fin :))) ,iar eu ca sa fiu la inaltime cu ea ,mi-am bagat mainile in parul ei...a fost o bataie smechera,o tinem minte si in ziua de azi :))))) sau prima injuratura care am spus-o la varsta de 7 ani ,a fost cand am facut-o pe lavinia "handicapata" si m-a amenintat f mult ca ma spune mamei mele,desi pan` la urma a facut-o.....iar eu am fost pedepsita ptr acea injuratura care si-o merita :))))
Tin minte si acum intr-o zi de iarna cand baietii ne-au invitat sa jucam fotbal cu ei si noi "desteptele de noi" am acceptat !!! am si acum filmarea care a facut-o tatal meu de la balcon in timp ce noi ne dadeam in figuri...:)) cea mai tare era andreea ,ptr ca mingea de fotbal cand venea spre ea,incepea sa fuga ca un gandac cu caciula intr-o parte :)))) O faza foarte tare a fost la Bucuresti cand mergeam in vacanta la bunica mea si acolo se strangeau cei mai frumosi baieti si impreuna cu Amalia si Criss ne lua ore intregi sa ne aranjam si sa ne dam cu cat mai mult parfum sa fim trasnet :))) La Rovena petreceam cele mai "albe nopti" posibile ptr ca intotdeauna cand dormeam la ea ma gadila si imi povestea lucruri S.F in care eu credeam f mult si vedeam totul ca in "AVATAR"..:)))
Odata ma suparasem pe mama mea si stiind ca sunt singura acasa ,am facut o mica licitatie ,eu din balcon...ceilalti de jos...iar eu le ofeream inele si lanturi de aur :))) cateodata eram mai nebuna....recunosc :))) Sau cea mai tare faza posibila,nu eram la scoala inca...gasisem in bucatarie un teanc de bani si mi-am permis,copil fiind sa iau si eu o mica suma :))) care pe vremea aceea era foarte MARE...!!! si coborand afara, in fatza blocului ...am luat-o pe elena,era cea mai mare din gasca noastra si am mers cu ea intr-o alimentara unde ne-am luat toate dulciurile posibile,tot ce a vrut inimioara noastra si le-am mancat intr-un timp f scurt ,undeva ascunse ,in timp ce mama ma cauta disperata ....:)))) ce sa zic...amintiri din copilarie....
"furatul de cirese" ...prietenele m-au corupt aici
Ele erau smechere ptr ca dadusera de un cires,iar acest cires era intr-o gradina ...oameni buni...!!!! am ajuns,am intrat...care mai de care sa ia cat mai multe cirese ...iar eu stateam undeva jos iar ele ma "indopau" cu cirese prin toate buzunarele...ce era sa fac? sa le refuz? nu-mi permiteam.....:))))
totul frumos...pan` la un moment dat cand apare o baba f revoltata ca e gradina ei si ca o sa cheme politia....eu cea mai fricoasa si speriata auzind ca e dispusa sa cheme politia ,mai ales ca tata era politist ...ce-am zis in gandul meu? "daca ajung la inchisoare ca fur cirese ...o sa afle si tati si o sa -l supar ,mai ales ca o sa afle toti politistii " :))) si pe moment am hotarat intr-o secunda sa arunc toate ciresele din buzunare de peste tot...dar prietenele nu au facut asa ceva ,eu eram undeva in spatele lor...!!!
am iesit din acea gradina,baba tot tipa noi am luat-o la fuga...iar cand am ajuns in fatza blocului ,fetele ma intreaba : diana dar ciresele unde sunt???
Eu ce sa le zic acum......nu stiam.....le-am zis adevarul in cele din urma,ca le-am aruncat de frica....si uite asa ele s-au amuzat f tare pe seama asta si pana-n ziua de azi...este o amintire placuta!!!
Am avut o copilarie f frumoasa ,am avut si am in continuare prietenele sufletului meu,si cele care le-am amintit mai sus si cele care le voi preciza in partea a doua a acestui post ...le voi pastra toata viata in inima mea !!!
In concluzie,cu prietenii din copilarie ti-ai impartit bucata de prajitura sau de paine calda,ati baut din aceeasi sticla de suc,ati furat elasticul de la chilotii parintilor sa va faceti prastiute, v-ati bucurat impreuna,v-ati luptat cu bulgari de zapada, v-au curs mucii pe acelasi sandwhich, ati ras si ati plans impreuna, v-ati julit genunchii si v-ati despartiti plini de rgerete dar imbujorati cand mama va chema la masa ori sa va faceti temele, si abia asteptati sa va reintalniti...
Imi este dor de acea perioada...dar voi fi si voi ramane toata viata o persoana cu suflet de copil,un copil dulce,un copil sincer cu un interior frumos...si sper ca toti cei care veti citi acest post sa va amintiti de acea perioada din copilaria voastra cu mare drag si sa ramaneti intotdeauna copii,indiferent de orice...
"Copilăria este inima tuturor vârstelor." Lucian Blaga

2 comentarii:

  1. mdea....copilarie!chiar imi este dor...

    RăspundețiȘtergere
  2. Amintiri din copilarie...nu am cum sa uit momentele frumoase petrecute impreuna...mi-e dor de o paruiala cu tine...asa ``in joaca``:))

    RăspundețiȘtergere