duminică, 9 mai 2010

DESPRE PRIETENIE II


A doua parte- Prietenie
Se spune ca prietenia este una din mangaierile vietii...Imi place sa cred ca o prietenie adevarata este cea mai pura iubire,un prieten este acel om care te intelege,te sprijina necondtionat,desi poate gandeste diferit ca tine.
Ce-i drept, un prieten este de fel, acea persoana care ar trebui sa aiba un efect pozitiv asupra ta, pentru ca dupa parinti si familie, prietenii reprezinta unul din cei mai importanti piloni de sustinere din viata noastra. Desigur uneori gandim lucruri frumoase despre cei care ne sunt alaturi, uneori gandim lucruri urate atunci cand ne enerveaza sau ne dezamagesc........
Cea mai sensibila si dificila perioada pentru orice persoana este cu siguranta atunci cand suntem tineri, insa nici cand vom fi mai in varsta, nu vom reusi sa intelegem cateodata caracterul altor persoane, in special al celor pe care ii consideram prieteni, lucru care va declansa un adevarat razboi in interiorul nostru.De ceva vreme incerc sa fac clar distinctia intre prietena si o amica.Prietenii mei adevarati sunt cei in care eu investesc timpul meu, energia mea,cei care imi stiu trecutul,fac parte din prezentul meu si imi stiu scopurile in viata.In viziunea mea "prieten" imi este cel pe care-l sun in mijlocul noptii si-i zic: "am nevoie de tine, acum!"...sunt foarte atenta cum imi aleg prietenii. Eu ii simt pe oameni si dupa un timp petrecut cu persoana respectiva pur si simplu stiu cine poate sa fie prietenul/prietena mea si cine nu. Prietenii mei sunt in primul rand ce-i care imi spun adevarul, sunt intelepti, sunt oameni de incredere, ne ajutam reciproc, ne sustinem, ne incurajam, ne distram impreuna,povestim de toate, iesim impreuna, ne uitam la filme impreuna, accepta asa cum sunt eu,cu defectele si calitatile mele,cu greselile mele,cu opiniile mele,cu toate prostiile mele! Uneori pot fi foarte insuportabila si totusi ei sunt langa mine,asta e de apreciat!...Am foarte multi amici, dar relatiile cu ei sunt superficiale.Eu cred ca am fost intotdeauna o buna prietena. Iti zic tot ce am de zis si nu ma ascund dupa degete! Nu sunt de acord cu cei care zic: "am 20 de prieteni". Fugi de-aici! ...PREFER SA-MI NUMAR PRIETENII PE DEGETe,DECAT SA AM 20 ...IAR ACESTIA SA NU-MI FIE CU ADEVARAT PRIETENI LOIALI....!
Atunci cand ai o prietena/un prieten adevarat trebuie sa stii ce inseamna cuvantul iertare, rabdare si mai ales sa nu vezi numai calitatile negative ci si lucrurile pozitive.Cred ca m-as exprima mai bine daca as spune ca ne trebuie o memorie buna pentru ca atunci cand ne certam cu un prieten tindem sa ii reprosam si sa ii scoatem la iveala toate defectele si uitam sa i le spunem si pe cele pozitive. Uitam cateodata sa ne cerem iertare, poate din orogliu de multe ori, adesea uitam sa le spunem cat de importanti sunt pentru noi. Atunci cand ii povestesti unui prieten adevarat ceea ce ti se intampla,ce trairi ai avut,prin ce experienta ai trecuta luna trecuta...nu cred ca e cazul sa inceapa sa te judece si sa impartaseaca iubitului/iubitei ce ti s-a intamplat tie si ca el/ea nu are face niciodata asa ceva...o prietenie inseamna inainte de orice incredere,loialitate...Cu cat iti sunt loiala,cu cat am incredere in tine...daca ma dezmagesti...nici nu mai ma poti enerva in cateva cuvinte...!In ziua de azi se poarta prieteniile de "interes","ocazie"...s.a.m.d,dar acestea nu sunt prietenii adevarate.
Cunosc persoane care ele,insele, credeau in prietenia lor f mult,desi faptele au dovedit contrariul...gen`"prietenie de interes"...se practica f des in ziua de azi!!! Totul pana iti dai "arama pe fatza"...
Prietenii ii impart in 2 categorii : prieteni adevarati care-i port in suflet si ii voi tine atata timp cat vor merita asta, si prieteni (amicitie) care singuri isi vor da seama cine sunt...
Ce vad eu in prietenie si ce vede un prieten la mine?... esti iubit nu pentru ceea ce esti tu, ci pentru ceea ce vede si crede prietenul tau in tine.
Cred ca un prieten adevarat este:
-cel la care stiu ca pot apela oricand... la orice ora din zi din noapte... care este alaturi de mine neconditionat la bine si la rau...;
-un om pe care ma pot baza...;
-un om care ar sta sa asculte tot ce am sa-i spun, fara sa se plictiseasca... un om care se ma accepte asa cum sunt, cu bune sau cu rele...;
-un om care sa nu profite de mine...;
-un om care sa-mi spuna verde-n fata ce are de spus, un om caruia si eu sa-i pot spune adevarul, fara suparare...;
-un om care indiferent de categoria sa sociala si de marimea portofelului sa nu ma faca sa ma simt inferior sau superior...;
-un om cu capul pe umeri, inteligent si cu bun simt...;
-un om asemanator mie, la suflet... poate asa vom vedea daca noi suntem prieteni adevarati sau ei sunt prieteni adevarati....
IN CONCLUZIE: "A avea un prieten este mai vital decat a avea un inger" – Nichita Stanescu
"Un prieten adevarat te prinde de mana si iti atinge inima"-Gabriel Garcia Marquez
"Prietenii rămân prieteni. Cei care nu rămân... înseamnă că n-au fost"

2 comentarii: